26 april 2008

Nostalgi in a Box




När jag rensar förrådet hittar jag en låda med gammalt skräp: antagningsbesked, kontobesked, vykort och fotografier. Det var länge sedan jag gått igenom en sådan låda med intresse, sakerna har legat förvarade i nästan tio år och jag tror att det är en bra tidsgräns, på den tiden hinner man glömma bort tillräckligt mycket så att det blir tillräckligt intressant att minnas det.


Bland klippen från Careen-tiden hittar jag mitt gamla munspel samt fotografier från lumpen som inte platsade i fotoalbumet. Det är slående hur unga vi var och våra befäl kan inte har varit äldre än vad jag är idag. Undrar om de är kvar i den krympta försvarsmakten.


Det bäsata nostalgifyndet gjorde jag dock på dc++, The Crimson Idol av W.A.S.P. (även om det egentligen är ett soloalbum av Blackie Lawless) från 1992. Den skivan är fortfarande riktigt bra trots att det är ett konceptalbum. Turnén startade för inte så länge sedan, 15 år efter att skivan släpptes. Det håller den för.


Lådan förvarar jag i tio år till.


1 kommentar:

Unknown sa...

Kommer bara ihåg "Chainsaw Charlie" från den plattan. Minns att jag köpte den...men den finns inte i skivsamlingen i lägenheten. Förmodligen ligger den någonstans i "pink safety room".