01 oktober 2008

Indiefarbror


En gren jag brukar excellera i är döma på förhand, det gäller både personer och materiella ting. Jag utgår ofta att sådant jag inte känner till är dåligt. Det känns bäst så.

Däremot blir min glädje så mycket större när jag inser att jag haft fel, det händer inte ofta, men när det väl gör det är det en känsla som närmast kan liknas vid en mild berusning. Jag har i åtminstone ett år stört mig ohejdat på fenomenet Annika Norlin. Hon har varit överallt. Jämt.

Annika Norlin har varit i varenda tidning, hon verkar ge ut en skiva om dagen, hon bloggar och ALLA andra artister tycker att hon är så bra, så bra.

Att Hello Saferides nya skiva är producerad av Andreas Mattsson gjorde mig lite nyfiken, så ... jag lyssnade lite ... och, ja. FÖRLÅT ANNIKA! Du är faktiskt bra! I alla fall på More Modern Stories From Hello Saferide.


2 kommentarer:

David Lundström sa...

Kan du till och med ha överseende med hennes engelska uttal?

Johannes Lundström sa...

Jo, det kan jag. På något sätt gör hon svengelskan helt okej, jag stör mig för ovanlighetens skull inte alls.

Men ska man vara riktigt ärlig så är skivan till stor del marinerad i Andreas Mattsson-ljuvlighet,