28 augusti 2007

Löften från höften

Jag är inte den som brukar ge en massa nyårslöften, inte för att jag är dålig på att hålla löften utan snarare för att jag inte tycker att man måste basunera ut allt man tänker göra.

Jag tänkte göra ett undantag och ge några löften, små löften som inte på något sätt är livsavgörande. Nu kan jag hållas till svars.

1. Om Einar kan gå före sin ettårsdag ska han få 1.000 kronor.

2. Om vi någon gång skaffar ett sommarställe ska jag flytta alla mina deckare dit (gäller ej James Ellroy).

3. Jag ska aldrig ta ett SMS-lån.

4. Jag ska aldrig börja knarka.

5. Jag ska dricka betydligt mindre flaskvatten. San Pellegrino kanske jag köper någon enstaka gång.

1 kommentar:

David Lundström sa...

Med tanke på kvaliteten på kranvattnet är det nästan okej att köpa flaskvatten om man bor i Uppsala. Nästan.