29 oktober 2007

Tele(2)terror

Jag blev uppringd av Tele2:

Tjej från Tele2: ”Hej, är det Johannes?”

Jag: ”Ja, men jag är med i Nix-registret.”

Tjej från Tele2: ”Då har du inte läst villkoren. Det gäller inte företagare.

Jag: Jag är inte företagare.”

Tjej från Tele2: ”Du har enskild firma.”

Jag: ”Jag är skogsägare men har ingen firma och även om inte Nix gäller så vill jag inte bli uppringd av er och det får du respektera.”

Tjej från Tele2: ”Har du enskild firma får du ta konsekvenserna.

Jag: Jag har ingen firma och jag vill inte ha med er att göra, jag vill inte bli uppringd. Kan vi säga så?”

Tjej från Tele2: ”Jaha … (grymtar) Hej.”

Jag: Lägger på och väser ”Idiot.”

Det är klart, det kan inte vara kul att ringa upp folk på kvällarna för att kränga mobilabonnemang. Det är nog mest studenter som jobbar extra eller kanske människor som tvingas till extraknäck för att få det att gå ihop. Men ändå. Måste man bete sig som en jävla idiot! Man är inte i en position där man kan mopsa upp sig mot det uppringda offret.

Tele2, jag är inte färdig med er. Kretiner och kackerlackor.


2 kommentarer:

David Lundström sa...

Hehe, de blir nog allt mer desperata. Fast de Tele2-stackare som ringt upp mig har varit v�ldigt tillm�tesg�ende. Det �verg�r mitt f�rst�nd hur man kan l�gga sig till med attityd d�r man sitter med ett headset och trakasserar folk som en dator slumpm�ssigt ringer upp �t en.

Unknown sa...

Men kommentaren "som egen företagare får du ta konsekvenserna" är rätt skön ändå. Verkar som att de är medvetna om terrorfaktorn.