10 maj 2007

Perpetuum mobile

Häromkvällen var det årstämma i bostadsrättsföreningen. Efter ett par år i styrelsen har jag trappat ned i valberedningen men nu kände jag att jag ville pensionera mig helt, det är dags för nya krafter att ta över. I bland är enda sättet att slippa en uppgift att välja en annan uppgift, därav valberedningen, men det kan också leda till en evighetslång rundgång.

När mötet var slut var jag vald till revisor.

Jag undrar vad det blir nästa år, om vi nu mot all förmodan bor kvar. Jag har nog haft alla poster utom vicevärd. Det är konstigt egentligen, vi har 101 medlemmar men det kommer bara ett 20-tal på stämman, trots mat från Hambergs (och tanter som tuggar med öppen mun). Och det är alltid de mest upptagna som kommer, ingen har tid att engagera sig i styrelsen.

Styrelsen borde ta några idiotbeslut för att väcka drönarna. Om man inte röstar ska man inte gnälla.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Revisor? Nämnde du att du är bra på siffror? :-)

Johannes Lundström sa...

Ja. Jag visade upp min tvåa i matte och min stora tjocka bok. Min bankbok