07 maj 2007

Självömkan

Första dagen på jobbet efter åtta veckor av föräldraledighet. Kanske var det symptomatiskt att det regnade.


Det var rätt okej, förutom att dagen aldrig ville ta slut. Jag satt och drack kaffe vid halv tre och det kändes som om jag varit på jobbet en vecka. Tiden segade sig fram men jag tycker att det borde vara tvärtom. Dessvärre upptäckte jag att terminen väldigt snart är slut, jag kommer att hinna göra en tredjedel av det jag planerat, särskilt med alla nationella prov (i andra ämnen än mina) som stjäl tid.


R använde ordet "honkers", vilket var roligt. Den tredje fadern kallas för "Il Papino", vilket också är kul. Ett sådant artistnamn vill jag också ha, trots att det låter som namnet på en pizzeria.



Så här i avtalstider tycker jag det är på sin plats med en bild från 1 maj i Sundsvall. Just like back in ´09.


Inga kommentarer: