24 september 2007

Om kaffe

Förra veckan raljerade jag ordentligt över bloggandet i samtal med vän, man blir lätt en dålig ståuppare som hela tiden anmärker på trivialiteter: "Har ni tänkt på det här ...", "På vägen hit ...", "Tycker inte ni också att det är jobbigt när ..." o.s.v. Tillsammans med de usla ordbehandlingsverktygen (ska det vara så jävla svårt att få till styckeindelning!) och en elvamånaders krabat hemma som kräver uppmärksamhet är det lätt att tappa sugen. Men jag ska försöka att inte ge upp.
Jag kom att tänka på det här med kaffe. Man får i princip betala lika mycket för en kaffe avsett vem som tillreder ens kopp. Det är lika dyrt om en s.k. barista med tillgjord yrkesstolthet svänger ihop en latte som om en gymnasietjej suckande skummar sönder mjölken till automatkaffe. Vem är det som tar oskäligt betalt?
Det var allt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är ju bara att dra hem till dig och få en gratis. Easy peasy, prisvärt.

Anonym sa...

Jag lovar att i framtiden bidra med en virtuell trumvirvel vid behov, eller om du tycker mer om en hurtig "basgång" a la Seinfeldt?! För att liksom accentuera inläggen!:-)Jag tycker det är kul att läsa din blogg, jag håller nästan alltid med, utom fotbollsinläggen då.

"Dumdidumbadom katiiiisch"