23 september 2008

Inte riktigt örat mot marken

Jag cyklade in till stan i dag med E för att lämna in en trasig jacka (skärpning, Ö-vik) och hamnade på Musikörats utförsäljning. Jag har alltid gillat Musikörat som ”idé”, en härlig lokal, fylld av musikentusiaster, obskyra skivor och maffiga boxar.

Tyvärr har Musikörat länge varit Uppsalas sämsta skivaffär, när jag var mer aktiv som skivköpare hade de aldrig vad jag var ute efter och i de flesta fall hade de inte hört talas om det heller, vilket personalen så klart vilje dölja.

Det var 50% på allt, jag fann Scorseses bluesdokumentär, en samlingskiva med The Isley Brothers och en skiva med Josh Rouse, allt mycket prisvärt om man inte ser till det ordinarie priset som för Josh Rouse låg på 199 kr. Då kan man inte sörja skivbutiksdöden.

***

Vad är det som händer i Finland? Krossade rutor och stenkastning i Gottsunda i jämförelse ett så oerhört litet problem.

Inga kommentarer: