07 november 2007

Brev från teamleadern

Föräldraledighet är som bekant för vissa inte enbart ledighet men den ger utrymme åt sådant som man inte hade tid med förut, som t.ex. orka bråka med företag. Jag har haft en del problem med CDON: jag beställde en bok som aldrig kom eftersom den inte fanns hos leverantören och jag tyckte att de kunde ha meddelat mig detta och krävde den svenska och dyrare utgåvan av boken som kompensation (tills samma pris som den engelska, 129 kr i stället för 189 kr).

Efter 13 mejl i båda riktningarna så gav de slutligen med sig – en s.k. överordnad, en teamleader, grep in och tyckte att mina krav var rimliga. Jag tror inte riktigt att jag har konsumentjuridiken på min sida men jag fattar inte varför det ska vara så svårt att hålla sina kunder nöjda, det måste ju få kosta lite. Det är möjligt att taktiken är uttröttning medelst undvikande svar men vägen till framgångsrika affärer är ju att få kunderna att återvända och inte att de surnar till.

Som konsument ska man ställa hårda krav och de företag som inte gör allt för att hjälpa en kan dra åt helvete.

Men tack CDON, jag uppskattar er helomvändning men vore tacksam om jag slipper mejla sju gånger nästa gång jag beställer. Jag har beställt hos Adlibris och Bokus ett 40-tal gånger kanske och aldrig behövt kontakta kundtjänst. Därför har jag återvänt.

Inga kommentarer: